Puzzy Guy, soooo funny!

So, the weekend adventure started this Thursday - när jag de facto hittade till MEC på typ 25 min - go me! & där fick jag för andra gången i mitt liv ett gott skratt pga/tillsammans med Hector, alias 'pussy guy' För vi hade nämligen galet roligt tillsammans när vi provade ut min klättarhjälm! Let's face it - moi som inte ser riktigt klok ut i en vanlig mössa klarade inte riktigt av att bära upp en hjälm... :) Tillslut gav vi tårögt upp vårt provande & körde på ren bekvämlighet - vilket gör att moi ser lite ut som en conehead in action när jag är ute & klättrar... Anyway, kittade också upp mig på superstarka byxor, belaying prylar, pannlampa & termounderkläder.

image420
Minst underhållande på MEC - tidernas offer som försökte stöta på mig vid pannlampshyllan (litet drag i mig - tröga personer gör mig irriterad):

Offer - Eh, well... Do you know if these lamps should be used for bicycles?
Moi - No, they are headlamps - you should attach them to your forehead...
O - Uhum, ok. So why are you buying a headlamp then?
Moi - I'm going to use it for climbing.
O - You climb during night? That is so impressive!
Moi - No, I need it to orientate in the tent - now I need to buy a splash guard.

2 min senare när jag går förbi igen:

O - Hi! I been looking around for you, and found this lamp instead - it use the sun to recharge!
Moi - Well, my petzl lamp runs on batteries which I'm perfectly pleased with.
O - But I really think that this one might be better...because, it would be safer for you!
Moi - You know thanks, but as it will be in my backpack during the day and on my forehead during the night, when it's dark, I think I will go with my petzl anyway... Bye. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0