Ibland är jag elak...

Åt lunch/brunch med han som alltid får mig att le idag. Eftersom jag hade grava cravings på guacamole så begav vi oss ned till La Hacienda som är vår favoritrestaurang när det kommer till mexikansk mat. Dessvärre var det stängt & moi dog lite av besvikelse ute i snålblåsten. Just pga det sistnämnda & att vi redan betalt parkeringsavgiften löste vi problemet genom att knata in på den tjeckiska resturangen vägg i vägg. Tjeckien har inte vansinnigt mkt gemensamt med Mexiko så jag fick nöja mig med omelett utan avokadoröra, vilket jag kompencerade med att pressa i mig all deras jordgubbssylt som straff. Medan jag som vanligt körde på omelett tog han istället stekta ägg med stekt potatis & traditionell korv med underligt namn innehållande för många konsonanter. Eftersom vi båda är omständiga frågade han servitrisen om korven var god, varvid hon hurtigt förklarade att den var superb & att det var just vad hon ätit till frukost. Vilket fick mig att viska till min underbara...

Hon, no matter how good it is, if their food make you look like a female giantesse we should probably go somewhere else next time...


& det var gott, & det var grymt onyttigt. But, en gång är ingen gång så vi kommer inte att förvandlas till vandrande tunnor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0