Last session...

Igår avslutade jag min ELWS-kurs. Har under hela kursen småstört mig på en människa vid namn Kamal. Kamal är ca 35-40 år gammal & pratar 'målande', ni vet så där religöst högtravande att man bara dör lite för varje blomreferens som kommer över hans läppar. Kamal var dessutom den individ som jag stirrade ut under mitt frågetillfälle eftersom jag tyckte att han var så urbota dum. Anyway, Kamal inledde sin 7 minuter långa presentation om väntetider inom den Kanadensiska sjukvården med en liten sketch...

Kamal - Oh, I'm dying... Oh, WHERE are all the nurses, WHERE are all the doctors? Oh, I'm dying... 36 hours, I've been sitting here, and nobody has attended me. No help. Oh, I'm dying...I'm dying...I'm dyyyiii... 
Moi - Fniss

Alltså, jag försökte så hårt att inte skratta, men det gick bara inte. Speciellt inte som Semal bakom mig dog av återhållna små hick av skratt. Efter Kamals presentation frågade Meroseh (vår lärare) hur han uppfattade situationen när publiken skrattade. Kamal svarade att det kändes bra, att han vann oss över med sin humor innan det att han startade sitt föredrag. Eftersom moi redan barkat käpprätt genom att skratta åt honom kände jag att det var lika bra att go all out...

Moi - To be honest, I found the play a bit painful. Because I didn't know if I was allowed to laugh or not. And then we did, and that is perhaps not what you should strive for as it is a serious subject. Humor is good, but your little act just made a very sad true story a topic of ridicule...


Kommentarer
Postat av: Jo

Omg!!! Du är ju för rolig =) Stackars Kamal!

Anyhow, jag tänkte bara påminna dig om att jag landar 18.55. Jeeij! Jag är alldeles snart där!

Puss!

2008-10-16 @ 22:48:28
Postat av: Ida

Jo men jag ser det som om jag gör honom en tjänst, för han tyckte faktiskt att det var en god idé att presentera det på det sättet. Vilket jag inte tycker, detta är UofT inte dagis. Tänk dig själv om han gjort något likande vid en stor konferens, han hade blivit totalt slaktad...



Jippi! Mindre än 26 timmar så är du här! Vilket innebär att vi kommer att se varandra om typ 27, 28h, allternativt lite längre om du packar ickegodkända saker. Jo, packa inte ostiga prylar bara för att jag förvarnat dig om att osten här suger! Puss!

2008-10-16 @ 23:09:39
Postat av: Ida

& Jo (när du nu läser detta), när jag kom ut efter lektionen pratade jag lite med Meroseh & hon tackade mig för min medverkan under kursens gång. Hon sa att det varit väldigt värdefullt att ha mig med eftersom jag kommit med så många bra kommentarer samt att jag underlättat hennes jobb. Ah, att opponera är verkligen ett av mina största nöjen!:)

2008-10-17 @ 17:35:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0