Magnus anmärkte...

,skadeglatt kan tillägas, på det faktum att min personlighetstyp är kompatibel med en karriär som fysiker. Now, jag har gnällt tidigare på denna misserabla yrkesgrupp så jag tänker istället ägna mig åt de andra karriärförslagen:

Universitetslärare är ju vad jag satsar på så that's me! Fast hade jag inte valt den inriktningen hade jag kunnat tänka mig juridikstudier. Tog en gång en kurs i miljörätt & älskade intensivt varje stund som jag fick arbeta med det. Vilket i mångt & mycket beror på att moi gillar att skriva. En av mina talanger i livet är att skriva vansinnigt avancerade, tråktorra, tekniska beskrivningar så både teknisk skribent & vanlig skribent hade funkat. However, innan biologin & naturvetenskapen ryckte tag i mig hyste jag länge en dröm att kunna försörja mig genom någon typ av konstnärlig aktivitet, var väl aldrig tillräckligt bra för att kunna basera mitt uppehälle på att spela piano (man blir inte direkt rik av att ge lektioner till 7åringar, mest bara väldigt irriterad) men jag hade velat spendera mer tid med att lära mig olika tekniker när det kommer till att teckna... Suck, oh well - någon dag blir man ju pansio & då ska jag inte bara teckna utan också sätta mig in i fotografi! And, havererar min karriär inom universitetsvärlden hade jag kunnat tänka mig att pyssla som brottsplatsutredare - because, jag är intresserad av psykologi (nedärvt antar jag) & jag har jobbat mkt med pollen, ie jag hade kunnat bli rättspalynolog!

Kommentarer
Postat av: Mariélle

Jag vet inget mer avslappnande än att sätta mig framför mitt gigantiska skissblock, en vit duk eller en pannå, gå in i mig själv och bara skapa. Men med tanke på att jag omöjligt ser hur jag skulle kunna försörja mig på detta, eller ens betala av ett studielån efter fem års heltidsstudier, sparar jag mina konstnärsdrömmar tillsammans med min pensio/ett litet hus i södra Frankrike/häst dröm. Någon gång måste jag ju dessutom använda mina språkkunskaper.



Jag tycker verkligen att du ska utveckla ditt tecknande när du får tid, om du tycker att det är roligt!

2008-09-03 @ 20:30:38
URL: http://mariellenorback.blogg.se/
Postat av: Ida

När jag var liten var min dröm att teckna för Disney. Blir väl aldrig av men ibland får jag ett sug efter att bli lite bohem, flytta ut till Cornwall & spendera dagarna barfota med färgfläckar överallt! :)

2008-09-03 @ 21:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0