Me and the asians again...

Har förövrigt avklarat ännu en av mina engelska lektioner för utländska magister & PhD-studenter. Ser helt galet fram emot presentationerna, för de är nämligen totalt hopplösa hela bunten! Å andra sidan, Kina är ju rätt stort så de kan bygga sina karriärer på sitt modersmål, moi är lite mer toast på den punkten... Dagens roligaste var den totala panik som utbröt då Mihrose, vår lärare, upplyste oss om att bullet points i presentationer inte är någon rakt igenom lysande idé & att de kan stjälpa mer än hjälpa. För ett ögonblick var jag rädd att ett par av mina kursare skulle stryka med av hjärtstillestånd, de såg ut som om de blivit träffade av något hårt i huvudet. Så som ett kassaskåp från CN-tower... 

Kommentarer
Postat av: Jo

Fråga: bullet point?

2008-09-17 @ 20:38:51
Postat av: Ida

- Det

- är

- när

- du

- punktar

- viktiga

- koncept

- i

- en

- presentation

2008-09-17 @ 22:22:05
Postat av: Ida

Heter, som jag förstått, bullet points eftersom orginalet utgörs av små runda prickar - precis som kulhål! :)



Puss!

2008-09-17 @ 22:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0