Me and the asians...

I akt & mening att bli bättre på att prata engelska, samt hålla föreläsningar, anmälde jag mig till en av universitetets 6 veckors språkkurser-presentationsteknik. Knatade dit idag & insåg att det var jag & 17 asiater, samt två tjejer från tjeckoslovakien eller annat valfritt öststatsland i vilket merparten av den kvinnliga befolkningen går under namnet Svetlana. De första 1.5h var dock oki, sedan kom vi till momentet 'presentera dig själv under en minut'. Nu kan man ju tycka att det inte ska vara så svårt att prata om sig själv under en minut (för mig ligger svårigheten snarare just i den minimala, ickeexisterande, tidsrymden) men ca 89% av klassen dog lite under sin presentation & kunde för sitt liv inte komma på något mer intressant att prata om än vad de hette. Således ägnades ca 23 minuter åt uttalsövningar...

No, not Xu Mei, Yu Mei, Yuuuuu Meeeiiii! 

Efter det femtiofjärde 'Oh, hihi! I might not respond if you call me Neho, because it's Naho which means flowering vegetable, like broccoli (SANT!)' ville moi också bara avlida...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0