Men hata posten!

Knatade in på Canadian Post vid tiosnåret idag & blev informerad om att postgången här i Kanada är långsam - oerhört långsam. Tre dagar ansåg de sig behöva för att leverera mitt brev, tre arbetsdagar & idag räknas inte som en sådan. Moi dog & panikade. För mitt brev måste vara där till på fredag, inte måndag... Förklaringen till att det skulle ta så lång tid var att staden är liten. Det anser inte jag vara godtagbart, moi hade endast kunnat köpa konceptet om:

1) Alla brev i Kanada levereras till fots, & alla brevbärare har importerats från ett landminedrabbat land
2) Att den lilla staden ligger i Timbuktu

Lösningen blev att hosta upp $25 för ett expressbrev, vilket innebär att de kommer att leverera det före 17.00 på fredag. Aldrig har det känts så surt att betala $25, jag hoppas att tanten bakom kassan kände sig lite som Judas när hon tog emot mina pengar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0