Stolt!

Idag är moi 100% stolt storasyster! Lillebror har blivit uttagen som insatsgruppbefäl vid Amf1, 1 som i Sveriges enda kvarvarande amfibieregemente! Måste erkänna att jag blev så där lite mesig ett tag, lite så som jag föreställer mig att farmor har mottagit nyheten:

1) Iiiieeek, what?! Magnus, men han är ju för liten för det! 19?! Vart har tiden tagit vägen...
2) Snyft, jag är så stolt...han ska göra sin plikt för Sverige 


Detta finner jag lite intressant, detta min ögonblickliga känsla av stolthet för att han ska tjäna Sverige... Jag menar mamma kommer ju inte ens från Sverige & dessutom har jag växt upp i en generation under vilket flaggviftande & tjoande över hemlandet inte har legat speciellt högt upp på dagordningen. But still, känslan är där iaf. Vilket i sin tur får mig att undra lite om övriga familjen känner samma sak. För om så är fallet har ju mitt lilla emigrationsstunt raskt förpassat mig ut i ingemansland. Hm. Å andra sidan förvandlades jag väl till Judas så fort jag beslutade mig för att flytta till Sveriges & Finlands hockeyfiende nummero uno...

Kommentarer
Postat av: Mariélle

För att kommentera något helt annat än Lumpen, jag hatar verkligen den här bilden. Magnus blir antastad av den enda person som jag riktigt kan säga att jag avskyr. Visst kan man ogilla folk i allmänhet, men skulle jag dela ut årets käftsmäll till någon är Sucke den som skulle få den!

2008-09-18 @ 23:19:48
URL: http://mariellenorback.blogg.se/
Postat av: mgs

2008-09-18 @ 23:35:58
Postat av: mgs

Haha! Jag måste säga att jag blev så jävla förvånad och lycklig att jag tappade fattningen och brakade rakt in i rummet där dom tar ens kort och mått direkt efter jag fick beskedet för jag var så glad och jag ville få allt klart, problemet var bara att jag:

1. Totalt missade KÖN utanför på 5 pers

2. Det satt en kille där inne





och Mariélle: Därav mitt ansiktsuttryck !



Idah: Ja, du är i lag med...the others

2008-09-18 @ 23:40:23
Postat av: mgs

Notera också vårat cocktail(?) val: Flirt vodka, sprite och majonäs (snodd från en lokal restaurang av oss killar i nikkos handväska)

2008-09-19 @ 00:35:22
Postat av: Jo

Inte för att verka jättevuxen o så där, men är det en jättebra idé att ha den bilden o erkännandet att Magnus & co. snodde sprit m.m på internet där ALLA kan se o läsa det? Känns lite risky.

Annars: Grattis! =)

2008-09-19 @ 10:04:16
Postat av: Mariélle

Det var väl bara majonäsen de stulit?

2008-09-19 @ 12:14:02
URL: http://mariellenorback.blogg.se/
Postat av: mgs

Det var bara majonäsen som var stulen, haha, jag tror inte ens den restaurangen har internet för den låg i Saint Vlas i bulgarien.



Annars hade det, ja, varit en väldigt dum idé

2008-09-19 @ 14:22:30
Postat av: Ida

Mariélle - Sucke ligger inte överst på min lista heller, mkt dryg individ. La upp bilden pga av huvudbonaden... :)



Bror - Whiii! Grattis Korn! ...the others...som i familjen eller kanadesarna? Ah, majonäs - har suttit & tittat på den flaskan & beslutade mig slutligen för att det var diskmedel.



Jo - But darling, hur många tror du läser bloggen & orkar bry sig om en flaska majonäs? Dessutom så verkar det ju som om de stal den som grupp - de kan aldrig ställas ansvariga i svensk lag! :)

2008-09-19 @ 17:44:22
Postat av: ma

Jag är också stolt fast jag är en "finnemor"!

2008-09-19 @ 19:41:47
Postat av: Ida

Världens bästa finnemor!

2008-09-19 @ 20:13:39
Postat av: Jo

Ok, jag ska sluta oroa mig =)

2008-09-20 @ 11:41:11
Postat av: Ida

Bra! Livet blir så mkt roligare om man bara slutar oroa sig!

2008-09-22 @ 23:31:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0