Norpade...

ett litet personlighetstest från någon som till min stora glädje precis börjat blogga igen!

Min personlighetstyp:

Logiskt sinnade, kreativa tänkare. Kan bli mycket entusiastiska över teorier och idéer. Strävar ofta att bringa klarhet i teoretiska frågor. Värderar kunskap, logik och kompetens mycket högt. Tystlåtna och reserverade. Svåra att komma inpå livet. Individualister. Ointresserade av ledarskap och makt. Deras analytiska förmåga gör det lätt för dem att upptäcka samband som andra inte ser. Fungerar bäst när de uppmuntras att använda sin fantasi och förmåga till kritiskt tänkande.

Karriärer som skulle kunna passa dig:

Fysiker, kemister, biologer, fotografer, strateger, matematiker, universitetslärare, programmerare, animatörer, tekniska skribenter, ingenjörer, jurister, brottsplatsutredare, skribenter, artister, psykologer, systemvetare, utredare, besiktningsmän, lantmätare.

Extraversion: Uppmärksamhet främst riktad mot yttervärldens människor och ting. Introversion: Uppmärksamheten främst riktad mot den egna inre världens idéer och intryck.
Extraversion: Uppmärksamhet främst riktad mot yttervärldens människor och ting. Introversion: Uppmärksamheten främst riktad mot den egna inre världens idéer och intryck.
Sinnesförnimmelse: Tar in informationen via de fem sinnena och ser det befintliga. Intuition: Tar in information via det 'sjätte sinnet' och ser det möjliga.
Sinnesförnimmelse: Tar in informationen via de fem sinnena och ser det befintliga. Intuition: Tar in information via det 'sjätte sinnet' och ser det möjliga.
Tanke: Fattar beslut grundade på logik och objektivitet. Känsla: Fattar beslut grundade på personlig värdeskala.
Tanke: Fattar beslut grundade på logik och objektivitet. Känsla: Fattar beslut grundade på personlig värdeskala.
Bedömning: Föredrar att leva på ett planerat och organiserat sätt. Perception: Föredrar att leva på flexibelt och spontant sätt.

Bedömning: Föredrar att leva på ett planerat och organiserat sätt. Perception: Föredrar att leva på flexibelt och spontant sätt.

Alltså, vissa saker stämmer ju helt fruktansvärt bra - har bland annat ägnat en stor del av helgen åt att tåta ihop chiffer som jag skickat som sms till han som alltid får mig att le (mkt underhållande sysselsättning, både att komma på dem & att få hans kodade meddelande tillbaka). Fast det här med tystlåten & reserverad, hm... Jo, håller du med? ;) Jag kan ju i & för sig vara tyst ibland, men det är kanske inte det första jag skulle säga när jag beskriver mig själv.

Kommentarer
Postat av: mgs

haha, Fysiker! Där ser duuuuh!!!!!!!!!!!!!

2008-09-03 @ 02:25:20
Postat av: Jo

Hmm, nej, tystlåten och reserverad är kanske inte två ord jag skulle använda när jag beskriver dig =)

2008-09-03 @ 09:35:04
Postat av: Ida

Bror - Hallå, men hur borta är inte du då? Hur kan du missa det roligaste på hela listan? Lantmätare!!! Moahahaha!



Jo - Ehum, fniss... Neej, & inte din korre heller!

2008-09-03 @ 16:43:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0