Något förvirrat uppvaknande...

Jag vaknar av dörrklockan, pling plong, pling plong, pling PLONG! Eftersom jag suttit uppe & arbetat till halv två på natten & klockan nu är halv nio på morgonen är jag inte mitt allra piggaste jag.

 

Moi (aptrött) - MAMMA! Det ringer på dörren!

Men jag hör inget svar på min vädjan, inga små trummpinne-snabba steg nedför trappen.

Moi - Men MAAAMMA! Det ringer på dörren! Snälla öppna!

Sedan inser jag att det är måndag, ma befinner sig på jobbet - ingen räddning finns. Häver mig zombietungt ut ur sängen, rafsar till mig mitt badlakan som jag glömt kvar i en stol & hastar så fort jag kan ut från rummet & ner i hallen, Låser upp dörren & möts av mördande motljus & en mansgestalt som avlägsnar sig.

Moi - Hello?! 

Mannen vänder sig om & kommer tillbaka, nu ser jag att det är ett postbud

Postgubben - Ja hej, ja har ett paket till en Ida.

Moi - Well that´s me.

Postgubben - Oh, well here you are then (han lämpar över en liten låda till mig). And I need your signatur här, on this eh line...

Moi - Vad, här på denna linjen?

Postgubben - Jooo.

Moi - There you are, thank you and have a nice day.

Postgubben - Um... you too, du också.

Moi - Hej då!

Jag skyller på att det är måndag!


Kommentarer
Postat av: Jo

Ser ut som ett paket med kokain? Tror ju dock inte att det är det, fast vad vet jag, du bor ju i stora staden nu ju ;)

2009-08-17 @ 10:03:15
Postat av: Ida

Då vet du mer än jag kära Jo! Har nämligen ingen koll alls på hur kokain brukar förpackas. :) Nja, lite kattknark i form av maltpasta var väl det närmaste droger paketet kom. Om man nu inte gillar att sniffa Muskol myggmedel...

2009-08-17 @ 10:05:02
Postat av: Ida

Um, & kommentaren "stora staden" har ju sällan känts så ironisk som när man häckat i Lse i en vecka eller två... :)

2009-08-17 @ 10:05:55
Postat av: sQ

Åh, så mysigt (om en en aning abrupt) att bli væckt av att få paket!

Jag ælskar teet jag fick av dig kakan! Jag provade igår, drack upp en hel kanna i chai form, mumma!!

2009-08-18 @ 08:52:31
Postat av: Ida

Ja jo, det är klart så hade man ju gärna vaknat oftare! Vad roligt att du tycker om det, hemma i Toronto är det FRUKTANSVÄRT om det har tagit slut & jag inte kan få min morgonkopp. :)

2009-08-18 @ 09:02:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0