Morgondilemma...

Farmor har traditionsenligt skickat en paketjulkalender även detta året. & så länge jag kan minnas att vi haft denna tradition så har dagens paket öppnats i samband med frukosten. En liten ljusglimt på morgonkvisten så att man orkar upp & ut. However, detta året har farmor slagit på stort - hon har även inkluderat 24 små paket till Paul. Nu uppstår ett problem. Jag vill öppna mitt paket på morgonen, men jag vill också öppna paketet tillsammans med Paul. Fast eftersom Paul i regel sitter & datanördsprogrammerar till 5 på morgonen & jag i sann pansioanda alltid slocknar innan klockan 12 så fungerar det inte riktigt. När Paul väl är uppe ur sängen är jag mer eller mindre på väg ut genom dörren & det känns ju lite trist att öppna paketen då... Kvarstår alltså att öppna våra små gåvor på kvällskvisten. Vilket BRYTER mot traditionen... Jag känner mig rådvill. Bortskämd men rådvill. I skrivandets stund har dagens pakete inte öppnats ännu - jag avvaktar snilleblixt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0