När Ida har tråkigt...

Var på SWEA-möte igår - i den rika delen av stan. Hade ytterst tråkigt. En sån där förfinad form av uttråkning som man bara kan nå om man ägnar timmar åt att diiiiiskutera vilka välgörenhetsprojekt som förtjänar ens pengar. Anyway, eftersom jag inte är den enda som tycker att SWEA är rätt trist så har vi beslutat oss för att hitta på "NYA aktiviteter" för att locka tillbaka lite gamla medlemmar. Konceptet är enkelt, vi kommer på något nytt vi vill testa/något vi kan introducera för andra SWEOr & så provar vi på vad det nu vara månne, typ klättring eller ridning. Sitter alltså vi ett pampigt matbord & väntar på min tur att säga:

 

1) Vad jag vill prova på

2) Vad jag kan guida

 

Vid punkt nummer två tar den personen som gillar att röra om i grytan över, jag bara "Jaha & nu tänker ni säkert klättring men hade det inte varit roligare om vi provat på pole-dancing?!" Det blir knäpptyst. Sedan säger Ulla (vår ordförande) "Pole vad för något?". En av de andra tanterna hostar fram "Ja alltså det har jag sett på tv, det är vad hon Demi Moore gör i den där filmen..." Moi (glatt) "Ja man tjänar ju inte så mycket när man gör en PhD så det gäller ju att försöka hitta andra sätt att dryga ut kassan på!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0