So, how was Christmas?

Julen 2009 är nog en av de bästa jular jag någonsin upplevt. Hade LÄNGTAT så mycket efter att få komma hem & hade spenderat så mycket tid på att hitta de perfekta julklapparna att resan över var något grymt plågsam. Jag bara satt i flygplansstolen & BAD att vi inte skulle störta, på återvägen sure, men inte innan jag fått min jul... & så landade vi i ett snötäckt Stockholm, fixade små svartvita påsar på NK, kikade på allt julpynt på stan, åt fantastisk middag, drack vin & studsade runt på hotelrummet i vita fluffiga morgonrockar, hann som genom ett smärre mirakel till flyget fastän vi försov oss med en timme & 45 minuter (tradition att missa alarmet?), hade ubertrevliga medresenärar hela vägen upp & landade i ett snöklätt, men inte svinkallt, Västerbotten. Helt perfekt! & sedan följde 10 dagars julorgie med oavbrutet lapphandskesnöande, glögg, varma brasor, tossiga små katter, julbål i skogen...
knarrande vinterpromenader, skidturer...
egenlagad laxpaté, Västerbottensost, skinka med apotekets senap, farmors crepes, vörtbröd, kalkon på juldagen...
julgranspynt, Kalle, ton med julklappar...
julotta, tur ut till stugan & snöskotestning...
Det var en fantastisk. Allt såg ut som ett julkort, alla var glada, maten var utsökt, vinet grymt, katterna slogs inte, julgranen stod där den skulle (ie, Totte försökte inte klättra detta året...), mina presenter var helt otroligt fina & jag bara njöt till 100%. Julen 2009 var för mig magisk - det är så här jular ska vara. Jag är så otroligt glad över den & min fina, fina, familj.

Kommentarer
Postat av: ingrid

ha ha, er jul påminner om min egen! Jag var med föräldrarna och syster och hennes man i föräldrarnas stuga i skärgården, röd med vita knutar och lite 1900-tals herrgårdskänsla över den, och massa snö, och god mat, och längdåkning och fina paket och inte ett enda störande syskonbarn detta år (inget ont mot dem!). Sååå skönt, blev uberutvilad och glad, känns som vi förtjänar det i våra phd-strapatser! Gott nytt år och lycka till med kommande året! kramar ingrid

2009-12-31 @ 11:37:47
Postat av: Maja

Jag är glad att du har njutit så av din jul! Och säkerligen samlat krafter inför det som ska komma. :) Ursäkta att jag inte hörde av mig, men jobbade den där dagen... Gott nytt år och god fortsättning och allt det där. :) Kram!

2010-01-01 @ 13:46:00
URL: http://missmor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0