Ta chansen!

Sushimåndag som vanligt igår, la vår standardbeställning men för första gången fick de den fel. So, istället för vår salmon dragon roll hade de gjort en tuna dragon roll. Vilket kanske inte låter som någon större miss men tuna dragon roll innehåller räkor vilket Paul skyr som pesten. Misstaget upptäcktes när vi packade upp maten hemma i köket...

 

"What IS that?!"

 

hör jag Paul säga med avsky. Skyndade över & kikade ned i plastasken. Där ligger vår felbeställning med räkstjärtar pekandes ut från båda ändar. Snabbt som ögat ryckte jag tag i dem, knölade i mig dem, svalde, & förkunnade "DECORATIONS, there´s no more left now - you know how expensive shrimps are!". Naturligtvis var det räkor i hela rullen men när Paul frågade om det inte såg ut som räkor kikade jag bara på det lite snabbt & förkunnade "White fish". Så han åt. Inte med entusiasm & övertygelse, men han åt. En liten seger är också en seger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0