Att bota hemlängtan...

De senaste dagarna har jag längtat hem väldigt mkt. Tror att det kan ha med Saab-nyheterna att göra samt det faktum att lillebror är hemma på långpermis i helgen för att vila upp sig inför deras kommande överlevnadsövning på 9 dagar ute i skogen (är ju lite tacksam för att jag föddes som flicka ja). I vilket fall, längtar hem gör jag. Så till den milda grad att jag googlar flygbiljetter & blir nostalgisk av minsta lilla som har anknytning till Sverige. Imorse var det lite extra illa så det blev till att buffra på flera plan. På med HM-klänning...


& rota fram en bit renkött ur kylen som farmor skickat. Små saker kan tyckas, men faktum är att man kommer rätt långt med en lunchmacka fylld med renkött & guacamole! So, nu ska jag bara peppa för att vi kan ta en tripp förbi IKEA till helgen så kommer jag nog över detta också!

Kommentarer
Postat av: Jo

Renkött och guacamole? Intressant kombo =)

2009-02-21 @ 20:31:55
Postat av: Ida

Uum, rökt renkött som farmor skickat hit. Supergod kombo! Har seglat upp på min 5 i topp lista över comfortfood som jag kommer att vara beroende av resten av livet! :)

2009-02-23 @ 18:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0