Förståelse...

Lite uppmuntrande i hela Saab-eländet är att moi ska äta sushi till middag idag tillsammans med Sara & Ebba. Vilket innebär att moi inte bara kan tröstknöla i mig det godaste jag vet utan att jag också kommer att hänga med andra människor som kommer från Sverige & förstår hur jag lider i nuläget. Ebbas familj har heller aldrig ägt någon annan bil än Saab så jag förväntar mig massivt stöd från hennes sida. Sedan tröstar jag mig med att det hade kunnat varit värre, jag hade kunnat vara pappa & då hade jag aldrig kunnat köpa en ny bil någonsin. I mitt fall har så kan jag ju nämligen också trösta mig med att det är ganska poänglöst att över huvud taget köpa någon bil eftersom jag inte har något körkort. & befinner man sig i det läget ska man nog kanske mest vara glad över att man har en partner som de facto har just detta irriterande lilla pappersbevis samt medlen att införskaffa ett fordon... Uuumm, jepp - inte ledsen alls längre för att det nog inte blir någon Saab... nepp, nepp.

Blir sake till maten.

Kommentarer
Postat av: Jo

De har väl knappast dragit in alla Saabar i Kanada så om ni är lite snabba kan ni nog hitta en iaf.

2009-02-19 @ 13:37:57
Postat av: Ida

Jo men så finns det ju lite nackdelar med att köpa en bil som inte längre finns... Vad händer med reservdelar, om något är fel på modellen hur täcker man upp det, etc. Enda bra saken är att många kan få panik & sälja av sina bilar snabbt & då kanske man har tur & får en billigt. Vi får se, dörren är inte helt stängd men det ser lite mörkt ut...

2009-02-19 @ 19:59:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0