Hon, could you take the back seat?

På fredag lutar det åt att min nya kompis Ebba & hennes kille Staffan följer med till TCA för en nybörjarkurs. Kursen är väl i & för sig mer för Staffan, Ebba kan inte riktigt klättra i nuläget pga mkt snar ankomst av baby. Pratade med P om detta under tiden han körde mig till institutionen.

 

P - But wait Ida. She can't climb at all? Why?

Moi - Well she is rather pregnant...

P - Oh. How pregnant?

Moi - Due on the 9 of March type of pregnant. So it would be good if we could give them a ride back to their place after the lesson so that she doesn't have to do the TTC thing.

P - Aaargh! That's super pregnant! ... Sweetie... could you sit in the back seat when we drive them home? I mean, just in case... 


Kommentarer
Postat av: Jo

För att ta emot bebisen om den skulle komma?

2009-02-25 @ 23:53:00
Postat av: Ida

Men Jo! Neej, så att hon kan sitta fram så att hon kommer ut på nolltid ifall att babyn känner för att komma så där hux flux. Pauls bil har ju bara två dörrar du vet... :)

2009-02-26 @ 00:09:53
Postat av: Jo

Aha! Blond moment =) Fast jag tyckte att det hade varit mkt roligt annars om hans kunskaper kring födsel var så begränsat. Såg framför mig hur han trodde att det skulle bli som scenen i Men in Black II när Will Smith ska hjälpa till vid födsel i ett baksäte... Min hjärna halkade o fick för sig att P:s kunskaper i kvinnlig anatomi matchade H:s... Ber om ursäkt =)

2009-02-26 @ 15:18:43
Postat av: Ida

Skratt! Försöker ju lära av mina misstag & till det hör väl att inte skaffa ytterligare en pojkvän som är helt lost inom sagda ämne! Fast säga vad man vill om H men bara minnet av 'Alltså Ida, hur länge har tjejer egentligen mens, en, två dagar eller?' får mig fortfarande att dra på smilbanden. Det är inte lätt alla gånger... :)

2009-02-27 @ 20:27:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0