To celebrate...

För att fira att UofT för tillfället tycker om mig tog jag mig själv i kragen & släpade mig ned till internationella studentcentret & plockade upp mitt UHIP-kort. Detta är med andra ord en bra dag - jag är temporärt rik & försäkrad! Dessutom fick jag nyss ett mail från han som alltid får mig att le - han är & tittar på en ny bil & frågade om jag kände för en Saab. Uuum, mkt trevligt att ha någon att konvertera till svensk som dessutom uppskattar det! :)


So, nu kan du pusta ut lilla ma - efter 5 månader är jag officiellt försäkrad igen! Lovar dessutom att ha lite mer framförhållning nästa år... hm, fast hade nog varit bäst att knappra in en liten påminnelse på mobilen till september... 

Kommentarer
Postat av: ma

Ja, en påminnelse i mobilen är en bra ide om proceduren skall göras om x 4. Skönt ändå att du nu är försäkrad som en svensk skall. En Saab, det lät intressant. Jag har er i tanken - lycka till och kram.







2009-02-06 @ 19:41:54
Postat av: Ida

Sant, speciellt om man är lite dålig på att få sådan här saker gjort...ehum. Egentligen har jag ju varit försäkrad hela tiden, det är bara det att det är mkt krångligare att få ersättning tillbaka om något skulle hända & man inte har kortet till hands omgående.



Ja tänka dig, en Saab! Vi får ju bara hoppas på att den är röd så kanske pa också blir lite mer välvilligt inställd! :)

2009-02-06 @ 20:36:59
Postat av: Maja

Får man nångång se miraklet? Alltså inte saaben då :P

2009-02-06 @ 20:45:36
URL: http://missmor.blogg.se/
Postat av: Ida

Det får väl bli en bild när vi flyttar in då! :)

2009-02-06 @ 21:12:38
Postat av: ma

Det är bra att underbygga större förändringar med något hemvant och bekant. Puss

2009-02-07 @ 13:54:53
Postat av: mgs

Haha, vad skulle familjen Jansson gör utan Saab? Jag tycker det är bra att du driver på traditionen!

2009-02-08 @ 14:22:20
Postat av: Ida

Eller hur?! Vissa saker ärvs rakt av! :)

2009-02-08 @ 20:04:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0