Men lite hemlängtan...

Igår var jag på middag hos han som alltid får mig att le´s föräldrar. Tycker väldigt mkt om dem & har alltid oerhört trevligt där men igår fick jag lite hemlängtan av hela upplevelsen. Hans mamma serverade nämligen stuvning till middag. Moi älskar stuvning & slevade därför glatt upp en massa mat på tallriken men sedan, när jag tittade ned på det hela, så fick jag helt plötsligt flashback till hur pappas stuvning där hemma smakar. Iiirk. Det värsta är att det ju inte går att få tag på något substitut här eftersom:

1) Basen består av älgkött
2) Pappa måste vara kocken

Hmpf... I don't know what to do... Längtar nämligen något helt tokigt fortfarande. Funderar dock lite smått på att försöka buffra med något annat svenskt. Hoppas liksom lite smått på att det ska ta ut det värsta suget ur kroppen. Only problem, jag kan inte komma på vad. Eller rättare sagt, allt jag kan komma på är sånt som jag inte kan få tag på heller - typ blodpudding & falukorv. So, nu ska jag inte tänka på det hela något mer för då blir det bara värre! Nope, nu ska jag buffra med lite vatten istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0