No power...

Igår kväll (22.00) översvämmades det kraftverk som förser min del av staden med ström. Detta resulterade i en kortslutning av generatorerna & nada ström. Inledningsvis innebar det att 100.000 personer blev utan el... Imorse hade de dock lyckats få ned det till 50.000 men mitt hus tillhör inte de lyckligt lottade. Vilket innebär att jag numera bor i en iskub. Det är så kallt i huset att jag kan se min egen andedräkt & Isolde & jag barrikaderade oss under hela morgonen i vardagsrummet med filtar framför fönstren, två kilo värmeljus, ton av täcken samt var sin varm liten katt. Lite lätt olyckligt att detta kom just nu när det är -20 grader ute... Har vi tur så är allt uppe & fungerar normalt någon gång ikväll i annat fall så lär natten inte bli så där alldeles jättetrevlig. Ett annat problem som jag upptäckte när jag travade in hit till institutionen var att trafikljusen inte heller fungerar samt att det är hysteriskt mkt folk ute på gatorna eftersom tunnelbanan också ligger nere. Tack & lov har ordningsmakten tagit itu med det hela & fördelat ut poliser till alla de större korsningarna. Är med andra ord ytters tacksam för att jag inte valde det yrket - moi hade frusit ihjäl.  

  

Kommentarer
Postat av: ma

Öppenspis, hon vill inte sätta igång den?

2009-01-17 @ 10:41:35
Postat av: Ida

Isolde har inte eldat i den på 11 år så det känns lite osäkert att tutta igång den...

2009-01-17 @ 23:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0