Sedan gick det av sig själv!

Efter mitt kamerainköp gick jag i rask takt bort till The Bay & Eaton Centre & shoppade upp mig på alla de där sakerna som jag tänkt köpa huuuur länge som helst. Extra roligt när affärerna lider av en kombination av finanskrispanik & obligatorisk mellandagsrea. Kittade således upp mig på 5 par nya heltäckande strumbpyxor i ylle i olika färger (mina favoriter är dock ett par mörkbruna, svagt glittriga, knästrumpor från Calvin Klein), en marinblå klänning med vita broderier på från HM samt en liten vit blusig sak & en mörkgrön ylleklänning från allas vårt älskade Banana Republic. Oh, & så läppglans från Sephora i favvofärgen Bronze Beauty. Har nu kalkylerat lite här på mitt kontor & kommit fram till slutsatsen att jag totalt gjort av med $334 på pryttlar för $682. Eftersom detta är en vinst på si så där 2225 SEK känner sig moi med andra ord mkt glad & belåten! Så glad att jag var tvungen att fira med en...

CHAI TEA LATTE! Non fat, men ändå...

Suck. Jag & min tripod (ännu en julklapp från han som alltid får mig att le) har en lång väg att vandra. Känner starkt att jag måste lägga lite tid på att lära mig mer om fotokomposition. Nu när bilden väl är tagen så inser jag ju att grodperspektivet hade kunnat avhjälpas om jag bara pallat upp ett par böcker på skrivbordet & sedan smällt upp hela kittet på det (min tripod är alltså miniatyrvarianten som är till för att man skall kunna ta med den överallt. Mkt smidigt, nackdelen är dock att uppställd på mitt skrivbord så blir alla bilder tagna antingen i bröstbenshöjd eller så blir det en närbild på undersidan av min haka, vilket jag helst undviker).   

Kommentarer
Postat av: mgs

Det ser ut som om du kommer knyckla till chai latte och få något raseriutbrott på kamernan där.



Det hade gärna fått vara rea medans vi var där. Jag var ej nöjd med min finans när jag kom hem

2009-01-04 @ 01:52:45
Postat av: Ida

Um, jag vet... måste jobba på det där med tripoden.



Nope, ni hade lite otur där. Men du får ju tänka så som så att du fick superfina grejer & att du kommer att göra av typ med noll & inget under ditt år i lumpen! Kram

2009-01-05 @ 17:30:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0