Swedish traditions...

Efter att allt julklappsöppnande var avklarat pytsade vi i oss ännu lite mer vin & vindruvor & roade oss sedan med en Svensk tradition - spå i tenn! Nu är väl tanken egentligen att detta ska göras på nyårsafton men om man råkar vara lite tankspridd & glömmer att ta med sig tillbehören får man helt enkelt se till att anpassa sig lite, således stöptes det igår istället. Var lite orolig för att de andra (fem kanadensare, sex om man räknar Luna, samt en colombian) skulle finna det hela underligt & småbarnsligt men icket. Nope, blev hela kvällens stora begivenhet & alla spådde glatt i varandras små tenn pryttlar. Sedan får jag ju lov att säga att vissa behöver öva på tekniken. Trodde ju liksom att instruktionen 'Ju fortare ni slår i tennet i vattnet desto bättre - tänk FORT FORT FORT' skulle innebära att folk inte skulle hälla så där lite småmakligt, men det fungerade inte alldeles. Förhoppningsvis blir det bättring till nästa år! Oh, well roligt hade vi iaf!



Min lilla skulptur, vi var alla rörande ense om att det är en segelbåt - moi ska med andra ord ut & resa! Det ser jag ju fram emot, har häckat här i Toronto sedan maj & känner hur reslusten bara kryper i kroppen på mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0