En stor dag!

Igår skrev Paul & jag historia, vi åkte nämligen iväg & köpte hans allra första kostym! Hur man nu kan dra ut på det så pass länge som han gjort är ju en fråga i sig, men jag är iaf ytterst nöjd & glad över att han nu är utrustad med en kostym. Vuxenpoäng där check! & så här blev resultatet...

 

Min kloka vän Sussie sa en gång, efter en smärre incident med en doktorand i Lund, "Men Ida, tänk på att han hade kostym - alla män ser så mkt bättre ut i kostym!". Kan ju, så här sju år senare, bara hålla med - vilken skillnad det gör! Herre gud så mkt smartare & stiligare lite kritstrecksränder & en smal bit mönstrat tyg kan göra en människa! 

 

Nu ska vi bara lobba för det där hårklippet... :)


Kommentarer
Postat av: Jo

1. Vet vilken incident du menar o måste nog hålla med Sussie (även om det ändå är roligt =P)

2. Mkt stiligt! Måste också säga att slipsen var jättesnygg, bra val =)

2009-06-04 @ 11:19:51
Postat av: Ida

Visst är det sanna ord! :) Ska hälsa till Paul & säga att du gillade slipsen!

2009-06-04 @ 15:02:57
Postat av: sQ

Mkt stiligt ja! Och håller med Jo om slipsen, snyggt!



Kan ju bara hålla med med mig sjælv också. Och tillægga att denna skillnad blir æn større på vissa, ta ett random exempel: om man i vanliga fall går runt i træskor och kalasknæppta skjortor bara halvvægs instoppade i slaskiga manchesters... ;-)

2009-06-04 @ 15:16:59
Postat av: Ida

Paul skrattar & tackar så mkt!



Underbart random exempel där Sussie, helt fantastiskt så målande du kan komma på! Fast, en liten notering här - säger du kalasknäppta? Jag har alltid sagt "knäppt i fyllan". :)

2009-06-04 @ 15:22:08
Postat av: sQ

Jag vet, jag har livlig fantasi.

Mm, jag sæger knæppa kalas - det ær kanske bara den mer barnvænliga varianten? =) Eller var egentligen knæppa kalas nær man inte knæppt gylfen..?

2009-06-04 @ 16:14:53
Postat av: Jo

Knäppa brännvin har jag vuxit upp med

2009-06-04 @ 18:22:21
Postat av: Ida

Japp, oerhört livlig! :)



Argh, nu fick jag hjärnsläpp när det gäller gylfen! Knäppa brännvin har jag hört någon enstaka gång, men uppe i Norrland var det alltid "i fyllan" som gällde.

2009-06-04 @ 23:55:38
Postat av: ma

Vad en kvinna kan åstadkomma!

I går hade vi studentbalen bl a här i Lycksele, så gå på nätet och kolla årgången -09. Och i dag firar vi nationaldagen som numera är en helgdag. Kram

2009-06-06 @ 12:40:28
Postat av: Ida

Men eller hur! :) Oh, balen! Intressant! Ska kolla ikväll när jag kommer hem, med ett glas vin - kommer nog att bli mkt underhållande!



Kram!

2009-06-06 @ 14:09:47
Postat av: Anonym

Knäppa till fest kan det oxå heta!!

2009-06-06 @ 18:51:47
Postat av: Anonym

Knäppa till fest kan det oxå heta!!

2009-06-06 @ 18:55:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0