Underbara midsommar...

Väldigt trevligt midsommarfirande i fredags - massa hamburgare på grillen, ugnsrostade grönsaker, jordgubbar, hembakta biscotti & rosevin. Satt ute i trädgården med ett halvt ton värmeljus ända fram tills klockan elva då vi förflyttade oss in i vardagsrummet för lite portvin. Roade alla andra med att få återkommande hjärnsläpp över vilket språk jag skulle prata med respektive person (detta sker så fort jag tillbringar tid med folk & det är mer än ett språk som gäller) & blev tillslut hänvisad till Alice 3 månader... :) Svenska gästerna lämnade dock vid ett-snåret så de sista 90 minuterna var jag tillbaka på banan! Vinkade av Krishna, Linz & Lorna vid halv tre & sedan monterade Paul & jag möbler till klockan fyra på morgonen. Jo, det kändes som en bra idé då...

 

   

Summa sumarum - första midsommarafton i egna huset får fyra tummar upp av fem möjliga. Saknades nämligen lite folk som jag gärna velat ha där, som Jo & kära bror. Samt Jaime & Jessie som sorgligt nog inte kunde komma eftersom de var på Jessies pappas begravning. 


Kommentarer
Postat av: Jo

Låter som en trevlig tillställning. Hade verkligen velat vara där, får ta igen det om några veckor =)

Synd om Jessie =(

2009-06-24 @ 16:52:08
Postat av: Ida

Jo det var trevligt, hoppas att du också hade en trevlig midsommar. Längtar så mkt tills vi ses, helt vansinnigt vad jag ser fram emot att åka till sverige!



Ja det var väldigt tråkigt, han har varit dålig länge men så dog han precis när hon var på en skådespelarkurs i Vancouver så det blev extra jobbigt. Sigh, jäkla cancer...

2009-06-24 @ 18:32:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0