Underbara musik!

Igår hade vi en helt fantastisk kväll - SWEA ordnade nämligen sin Jenny Lind konsert med den prisvinnande sopranen samt pianisten på plats. Hade köpt biljetter till Paul & hans föräldrar eftersom jag tyckte att de kunde behöva lite svenk kultur - så det var himla trevligt att tillställningen blev lyckad! :) Själv jobbade jag som dedikerad fotograf under hela eventet. Väldigt roligt på ett sätt, lite slitigt på ett annat - man känner sig ju lite besvärlig när man travar runt med linsen fastopererad vid huvudet. Tänker propsa på att få en badge med ordet fotograf på till nästa tillställning så att alla vet varför jag hysterie knäpper bilder åt höger & vänster. Anyway, fantastiskt fint var det & jag blev alldeles gåshudsknottrig på slutet när de framförde "Io mio bambino cara" (min absoluta favorit näst duetten i pärlfiskarna).

 

Sopranen - fantastisk scennärvaro!

Pianisten - inte fullt lika bekväm. Hon hamnade rätt ofta i stadiet "hjälp jag måste prata med publiken & jag vet inte vad jag ska göra med mina händer... Jag vet, jag kan fixa med håret & hasa upp mitt klänningsliv". Ändå, vid pianot var hon brilliant.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0