Ah vad roligt!

Isolde har stressat i flera dagar över att det ska komma en elektriker hit & fixa ljuset i köket som varit ute i någon månad eller så (såna här saker fixar man ju inte omgående eftersom det kan hända att elen hux flux känner för att fungera igen). Isolde har inte mkt till övers för hantverkare över huvud taget & har väl mått dåligt över detta sedan den dag ljuset fladdrade till & dog. Idag var så dagen här & Isolde har stressat runt helt till sig hela morgonen & delat ut diverse elrelaterade förmaningar - se till att koka tevatten nu, för sedan blir det inget - & dylikt. Allra mest har hon dock utgjutit sig över hur hopplösa hantverkare är & hur omöjligt det är att få tag på en ordentlig, stor & stark, man som kan få ordning på jobbet.

 

Anyway, elgubben dök upp för cirkus 5 min sedan & han är den minsta indiska människa jag någonsin sett. Det handlar alltså om tvärhänder & äpplen höjd här. Slutsats, Isolde har anställt en dvärg till jobbet. Inget ont om the small people, men jag hade förmånen att se Isoldes ansiktsuttryck när hon öppnade dörren. Oh my, jag trodde att hon skulle dö på fläcken - mkt underhållande! So, nu sitter jag & fnissar för mig själv på min lilla plätt av stulen kontakt med yttervärlden medan Isolde suckar tungt ute i köket & dvärgen svär på hindi...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0