Jo men exakt så känns det...

Detta kortet tog Paul på mig då vi klättrade igår. Tycker att det illustrerar något helt fantastiskt bra hur det känns just nu. Jag är bara så trött. Julia driver mig till vansinne! I slutet av passet på TCA kändes det dock lite bättre, så som det oftast gör, & efter att P tagit med mig till Starbucks (chai) efteråt kände jag mig nästan som människa igen. Tills jag kom hem det vill säga & det första jag ser är en av de tyska människorna hängandes ut genom ett fönster så att han kunde fimpa rakt ut i trädgården. Min spontana kommentar:

 

Well I know what I would opt for when it comes to 'the international vote on which people to place in death camp the next time'. 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ouch, det var hårt =) Men måste försvara det tyska folket lite grann; min ena kursare är tysk o en väldigt trevlig och rolig kille. Däremot kan vår tyske korridorare vara den tråkigaste människa jag någonsin stött på, så det kan hända att kursaren är undantaget som bekräftar regeln...

2009-03-19 @ 19:00:45
Postat av: Ida

En annan sak som spelar in är att de alla är på olika stadier i sina filosofi-studier... Kombinationen filosof (vilket bara är ett fancy namn för grymt dryg & självgod) & tysk (vilket kan översättas som bufflig) är inte optimal. Vad gäller din tråkiga tysk, det var därför jag slutade träffa Remo - jag stod bara inte ut med den nivån av tråk. Sedan spelar det ingen roll att han ser grymt bra ut, tillsammans med honom var jag antingen på väg att somna eller på väg att panika ihop för att jag ärligt hade slut på konversationsämnen. I mean, this is moi we are speaking of!

2009-03-20 @ 02:37:18
Postat av: Ida

En annan sak som spelar in är att de alla är på olika stadier i sina filosofi-studier... Kombinationen filosof (vilket bara är ett fancy namn för grymt dryg & självgod) & tysk (vilket kan översättas som bufflig) är inte optimal. Vad gäller din tråkiga tysk, det var därför jag slutade träffa Remo - jag stod bara inte ut med den nivån av tråk. Sedan spelar det ingen roll att han ser grymt bra ut, tillsammans med honom var jag antingen på väg att somna eller på väg att panika ihop för att jag ärligt hade slut på konversationsämnen. I mean, this is moi we are speaking of!

2009-03-20 @ 02:40:37
Postat av: sQ

Før att ytterligare trycka ner på tyskarna (stackarna, men nu var vi ju ændå i farten...), har ni också erfarenhet att dom vældigt ofta låter som robotar nær dom pratar engelska (ref Arnold). Hysteriskt komiskt. Och irriterande i længden nær man førsøker hålla ett vanligt samtal och inte riktigt kan fokusera på nåt annat en robocop røsten...

2009-03-20 @ 15:26:13
Postat av: Ida

Sant. Dessutom låter de alltid som arga robotar. Inte underligt att de är som de är, de blev alla traumatiserade som barn när deras mammor pratade med dem.

2009-03-20 @ 16:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0