På världens knackigaste förbindelse...

kan jag meddela att jag fortfarande lever! Vi har inget fungerande internet i huset ännu (två LIDANDE själar med andra ord) men nu har jag hittat en liten fläck där jag kan stjäla trådlöst. Underbart! Jaha, hur har det gått då med flyttandet... Jaaa, vi lever ju lite lätt på en byggarbetsplats just nu. Badrummet har ju totalrenoverats så allt täcks av kakeldamm & dessutom kämpar vi vidare med att måla om allt på övervåningen. Så här i eftershand kan jag ju känna att det var lite överambitiöst att propsa på att vi skulle måla om taken & allt trä samtidigt... Oh well, det kommer ju iaf att bli fint tillslut! Möjligtvis med undantag av sovrummet, vi beslutade oss nämligen för gult & ju mer som målas ju tveksammare känner jag mig till konceptet. Sure, hade det varit en milt gul färg hade jag varit helt hundra med på noterna men nu rör det sig mer om den solgula varianten. Vilket känns lite mer som en fasadfärg. Går nu runt & hoppas på att Paul ska säga något i stil med "Princess, don't you think it's a little too yellow?". Så det tycker jag att vi alla håller tummarna för!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har ni inte målat hela rummet klart så kanske ni kan ni göra en fondvägg?

2009-05-06 @ 10:37:02
Postat av: Ida

Hm, ja det var ju en tanke... I dagsläget är hälften av tråkarbetet (måla runt dörrar & lister) utfört i det kyckling-gula - dvs, hade ju inte varit en total katastrof om jag tvingats måla över det med ett extra lager.

2009-05-06 @ 14:11:08
Postat av: sQ

Kæra du, stoppa det medan du kan. Tænk på att du kommer bli galen om du ska leva med detta sen om du redan nu tycker illa om det...

2009-05-07 @ 12:20:48
Postat av: Ida

Har stoppat målandet - har två kompisar som kommer över på brunch i övermorgon som kommer att konsulteras innan jag bestämmer mig.

2009-05-07 @ 18:07:01
Postat av: sQ

Bra plan!

2009-05-08 @ 09:15:44
Postat av: Ida

Um... men jag vaknade upp i morse, tittade på det & bara tänkte "SÅ.GULT." - lutar alltså åt att det blir en ny tripp till färgaffären.

2009-05-08 @ 15:27:20
Postat av: sQ

Hm, ja som sagt känner du så redan nu skulle jag tro att det är smart att våga tänka om här... Bilder??

2009-05-09 @ 13:44:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0