Pepparkakor!

När vi stängde ned restaurangen i söndags hittade vi en galen mängd pepparkaksdeg i ett av kylskåpen (troligtvis kvarglömt av svenska skolan som låter barnen baka). Fick med mig två rullar hem & nu ska här bakas pepparkakor ikväll! Tycker att det är så himla roligt att baka & det passar perfekt eftersom vi har potluck på avdelningen nästa vecka - mitt bidrag kommer lätt vara femtioelva pepparkakor! Dessutom, eftersom jag bakar dem nu har jag tid att glasera dem till helgen. Det enda problemet är att jag inte har några pepparkaksformar - men nu har Paul sagt att han kommer att ta med mig på en liten utflykt i eftermiddag för att lösa det problemet. Hoppas stenhårt på att han ska ta med mig till någon enormt välsorterad köksbutik, har alltid så roligt på den typen av ställen. Fast... traditionella bockar & julgranar blir det kanske inte riktigt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0