Långsamt blir jag tokig...

Sedan någon vecka tillbaka har jag fått en massa konstiga utslag/bett över kroppen. Ett par på sidan, något på handen, men mest på benen. Vad de än orsakas av så kliar det något infernaliskt. Det kliar så att jag håller på att förlora förståndet. Det kliar så mycket att det numera är vad jag vaknar av på morgonen. Kan inte sova längre än till åtta för sedan är jag för utvilad för att mitt undermedvetna ska kunna koppla bort klådan. Detta kliande upptar numera en stor del av min dag. Jag varvar "IGNORERA FÖR GUDS SKULL IDA!" med "Vad är orsaken?!". När det gäller det senare har jag en liten bunt med möjliga uppslag:

 

Bed bugs - men det är bara jag som får dem. Vi har ändå köpt något slags medel med korsade benknotor & toksprayat hela sovrummet. Inget resultat.

Kattloppor som lever kvar från Troll & Nitwit - soffan är också sprayad, inget resultat där heller...

Koppor av något slag - men jag känner mig ju rätt oki i övrigt

Allergi - kan inte för mitt liv komma på något som jag ändrat

Stressutslag - alltså, jag har att göra men det har varit bra mycket värre tidigare

 

Om någon har något annat klurigt uppslag hade det uppskattats. Ännu trevligare om någon kunnat säga "Det orsakas av detta"... Kom igen nu support team, you can do it!


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Supportgruppen informerar: Ja det ar inte ett speciellt trevligt forslag men jag har redan diagnostiserat det hos en vann som kliade infernaliskt. Skabb. Små mikroskopiska djur typ som lever under huden, najs jag vet, men skulle foreslå lakare. Man får tydligen nån salva och så borta på några dagar/veckor typ!

2009-10-08 @ 17:01:03
Postat av: mgs

typ AIDS eller nått..?

2009-10-09 @ 01:36:47
Postat av: mgs

...eller herionmissbruk

2009-10-09 @ 01:37:36
Postat av: Ida

Ingrid - Herre gud... Jag googlade skabb mitt under lunchen. Mkt effektivt sätt att tappa aptiten. Speciellt om man råkar få se bilder på Norsk skabb. Hade lust att bara spontandö. Tror dock inte att det är skabb, är tydligen väldigt smittsamt & Paul är helt utan utslag. Men, men, vi får se, läkartid inbokad till imorgon! So, tack för förslaget - fick mig att få ändan ur!



Bror - Tack, tack. Jo så är det ju. Jag shottar heroin i knävecken för jämnan...

2009-10-09 @ 14:36:29
Postat av: sQ

Har du bytt tvættmedel nyligen??

2009-10-09 @ 14:49:10
Postat av: Ida

Nej det har jag inte gjort. En sak som det kanske skulle kunna vara - har ju nyligen skaffat nya jeans som jag går in just nu. Hade kanske kunnat vara färgningen i dem som jag reagerar mot?

2009-10-09 @ 18:46:58
Postat av: sQ

Det kan det säkert mycket väl vara. Hur har det gått?

2009-10-18 @ 20:13:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0