Populär...

Åt lunch med min kompis Ebba & hennes lilla dotter Alice igår. Alice är sju månader gammal & kanske världens snällaste lilla bebis. Åtminstonde alla de gånger jag träffat henne. Hade henne i mitt knä en stund under lunchen & när hon satt där fick hon syn på mitt halsband. En blomknopp (stor som en vindruva) i silver med en lång silverkedja. Alices ögon blev klotrunda. Sedan tändes en glöd i dem. Hon såg ut som Joakim von Anka där hon satt i mitt knä. Lyfte upp blomknoppen över hennes huvud & hon följde den stint med blicken. "VILL HA" lyste med 100 kilowatt ur hennes ögon & jag kände mig som om jag besatt nyckeln till paradiset. Kände mig grymt populär där, även om hon nu kanske mest var betuttad i en av mina ägodelar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0