Säg ifrån!

Ofta biter jag ihop när jag är arg. Inte idag dock. Satan i gatan vad det small. Hade nämligen ett möte med den komittee som arbetar med att marknadsföra vår avdelning. Totalt värdelöst möte med noll struktur, så jag satt mest & led över hur jag slösade bort min tid. Så började de prata om vår hemsida - hur dålig de tycker den är, hur idiotisk datakillen är (vilket ju i & för sig är sant), hur hopplösa alla är som inte ständigt laddar upp ny information. & så kommer det:

"Jaha, & så exkursionen till Bon Echo, varför är inte den marknadsförd på hemsidan?"

"Lathet. Det är ren lathet som ligger bakom att den inte marknadsförts"

 

& så sitter alla & nickar & tycker att nu jäklar nu har de slagit huvudet på spiken. De som INTE har planerat en resa för 30 personer - i tre dagar ut på vischan med boende, transport & mat för 14000 kronor - de anser att de vet vad som ligger bakom att skiten inte laddats upp på hemsidan. Moi fick spel. Hör hur min röst bara:

 

"Well. Speaking as that lazy person that have arranged this trip for 30 people all by herself, although there is USALLY an entire committee, I just want to add a small piece of information. First of all, I've had more urgent things to do - such as finding someone that was willing to guide the trip. And second of all, no one ever told me that it was possible to promote this type of events on the website. Frankly, I had no idea that it was doable. CONSIDERING that I can't even upload a paper through the page for my reading course... Perhaps we should focus on minor problems such as that for the time being?

 

Stämning - något tryckt efter det. Men det var det värt.


Kommentarer
Postat av: sQ

Hehe- det ær bra Ida! Personen som bara skulle ordna ett j-kla møte kunde kanske ha varit lite mindre lat och fixat lite struktur och diskussionsunderlag...

2009-10-07 @ 09:17:13
Postat av: Jo

Bra! Låter som att de behövde en spark i rumpan =)

2009-10-07 @ 10:13:58
Postat av: Ida

Tack båda. Kunde bara inte sitta tyst. Fastän jag insåg att stämningen skulle sjunka totalt om jag öppnade munnen så gick det inte att låta det passera. Har jobbat så otroligt mycket för denna resa att INGEN har rätt att kalla mig lat. Pust, blir arg igen bara jag tänker på det. Ska gå & terapibaka kakor nu! :)

2009-10-07 @ 14:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0