Sömnkapital-noll

Tack gode gud för att helgen som kommer är långhelg. Ska göra noll & intet! Denna helgen har jag jobbat så mkt, snittat 4 timmar sömn per natt & flängt så till den milda grad att det kändes lite som semester att komma tillbaka till institutionen igår. Fast sedan hopade sig alla "måsten" under dagen - MÅSTE fixa hyrbilar till exkursionen nästa vecka, måste baka till hela avdelningen till på onsdag, måste ge extra undervisning till en masterelev som råkade missa den första delen av min kurs, måste komma på bra uppslag till dagens marknadsföringsmöte. & så måste jag vara en bra klättrarpartner till Jaime, fungerande flickvän till Paul, träningspepp till Lorna & Linz samt en närvarande vän till min svenska kompis Victoria som precis fått en lite Elsa.

 

I tell you, när helgen kommer ska jag låsa in mig på kammaren med min dator, en bunt glossiga magasin samt oändliga mängder te & bara låtsas att jag är permanent sängliggande.

 

Now - en kopp te & sedan startar dagen på allvar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0