Clash of the Titans...

blev förövrigt gårdagens filmval. I 3D, vilket så här i efterhand känns lite överflödigt. 3D gör sig liksom bättre när allt är fullt av färger, glatt & mysigt. Inte fullt lika mycket när allt går i grått, svart, brunt & blod... Nåja, filmen var i alla fall helt oki. Inget mästerstycke direkt, & har man full koll på sin grekiska mytologi ska man definitivt skippa (Io hade ABSOLUT inte formen av en ko), men rätt spännande. Bäst var Ralph Fiennes som Hades men det var också rätt kul att se Mads Mikkelsen som härdad krigare i läderkjol. Sämst med filmen var att den började så tidigt att vi tvingades tokstressa dit från vår middag vilket gjorde att moi var så full av sushi & sashimi att jag helt enkelt inte kunde förmå mig att köpa min obligatoriska hink med iste. Very disappointing - att förundras över nordamerikansk överkonsumtion är liksom halva nöjet med att gå på bio här.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan inte annat än hålla med om filmen, såg den igår. Ångrar jättemkt att jag inte kom iväg o såg Avatar i 3D, kan tänka mig att det gjorde sig bättre där än i Clash.

2010-04-17 @ 17:21:05
Postat av: Ida

Avatar i 3D (såg den dessutom som IMAX) var faktiskt väldigt bra, å andra sidan - det var folk som tvingades lämna salongen för att det kändes FÖR verkligen. Med andra ord, de blev åksjuka & illamående... Känner mig ganska nöjd med att ha sett Clash i 3D, nu vet jag att jag inte behöver slösa extrapengar på att se drama i 3D. Däremot är det helt klart värt pengarna när det är mkt färg involverat.

2010-04-18 @ 02:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0