Lukter...

Lämnade motvilligt (Mammut har varit lite aktiv i natt, så sömnen blev något lidande...) huset för power walk klockan 07.30 imorse. Knatade min halvtimmesrunda & kände småynklig hemlängtan. Inget är som Valborg i Lund - suck. Årets fest. Hade jag varit där hade morgonen inte startat med grapefruktjuice & power walk det är alldeles säkert. I vilket fall... Travade på där på trottoaren & längtade tillbaka när jag plötsligt hamnade under den första syrenen som slagit ut i år - & jag bara ÄLSKAR syrendoft. Det är som doftknark för mig, jag kan bara inte sluta upp att andas in när jag är i närheten av syrener. Bara stod & drog in luft i säkert tre-fyra minuter innan jag fortsatte gå. Drog dock fortfarande in luft för att få några sista puffar när jag plötsligt drabbades av detta årets hitintills största luktchock. Skunk. Eländet måste ha gått av någon gång under natten för det var plågsamt utav bara helskotta. Har man inte känt skunkdoft så kan man inte förstå hur illa det är, det går utanpå allt (surströmming inräknat). Ögonen tåras & hela systemet vill bara fly. Småsprang ett halvt kvarter, med minimal inandning, innan jag kom bort från stanken. De må vara söta, men skunkar (jämte coyotes) är ett av de djur som jag helst skippar att möta på mina morgonpromenader...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0