Längtan ut & iväg...

Idag har det ylat kring labbet, vindmätaren har aldrig legat under 7 m/s på hela dagen. Var i vilket fall duktig & gick på promenad en timme. I övrigt har jag mest pysslat på i labbet samt uppdaterat saker som legat efter. Inte speciellt kul, men skönt att det är gjort. I morgon blir det jobb som vanligt (med FOLK, tacka vare gud i himlen!) & så funderar jag på att dra iväg till Lappvik med Leens cykel. Det ryktas ju om att det ska finnas en liten affär där, vilket hade gjort en cykeltur på 22 km tur & retur helt motiverbar. Shit, så svältfödd på storstadsfläkt som jag är nu har jag nog aldrig känt mig förrut. Jag kommer att löpa amok när jag kommer tillbaka till Toronto! Det kommer att bli ett litet maraton i nordamerikanska företeelser. Första anhalt kommer definitivt att vara Starbucks, iik, jag skulle ge min vänstra arm för en Chai just nu. För att inte tala om sushi... fem kilo bukfett utan att tveka! Här finns det i & för sig rå fisk att tillgå, men eftersom den ingår i ett forskningsprojekt så tror jag inte att det uppskattats om jag snattat lite för att tillgodose mina crawings. Motsvarigheten till chai är däremot obefintlig. Vill jag plocka något & koka till dricka här är jag rädd att jag endast är hänvisad till nyponen utanför huvudbyggnaden...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0