Jag är knäpp...

MEN HERREGUD. Jag har drabbas av julvansinne. Efter att jag varit lite normal på morgonkvisten & avverkat 40 längder i poolen samt bokat in ett BMO möte till måndagen (de kunde inte idag...) ägnade jag cirka 2 timmar åt att leta recept på julmat. I mean. Vi kommer max att vara 9 personer, mer troligt kring 5-6. Hur i helsike kan man då tycka att det behövs mer än tre efterrätter? Eller tre typer av gravlax? Mitt i denna orgie i receptlet ringde Paul & talade om att han stod utanför porten, dags att hämta upp färdiginsaltad julskina. 4 kilo senare var jag i extas. Här ska göras griljering i remsor - pepparkaksgriljering, senapsgriljering, whiskeygriljering... Nu. Så här vid åttasnåret på kvällen? Well, Paul & jag har druckit glögg, ätit middag där tillbehöret var hemlagad rödbetssallad, spelat julmusik (ehum... & jag sjöng med lite i de svenska sångerna) & nu ska vi baka pepparkakshus. Jag tror att jag är besatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0