Sick at Christmas Day too...

Fy vad trött & hängig jag kände mig igår. Inte optimalt utgångsläge när det är jul. Satt igenom festligheterna hos Pauls föräldrar & kände mest att:

1) Jag ville kura ner mig i soffan & sova
2) Min familj aldrig blir lika irriterande ens om de går in för det



Alltså. Jag vet att jag låter sjukt otacksam just nu, & stora delar av kvällen var helt ok. Brasan i vardagsrummet var fantastisk, Paul lärde mig att rosta kastanjer, jag fick otroligt fina presenter (bland annat biljetter till att se Billy Elliot som musikal!) & Isobels inlagda rödbetor var helt galet beroendeframkallande. MEN. Allt blir så mycket jobbigare när man är sjuk. Då orkar man inte höra på någon annans mammas gnäll. Faktiskt. Speciellt inte som ens egen fina mamma är på andra sidan Atlanten & man längtar ihjäl sig efter henne... Mammut var i alla fall i sitt esse - han fick ytterligare en julklapp & ägnade stora delar av kvällen åt att döda, well - jultomten.


Dagens status. Fortfarande samma tryck över bröstet, hosta, troligtvis feber (tappade termometern i golvet igår morse så den har vandrat vidare nu) & så ett nytt rolig bidrag till kompotten - cramps. On the upside, jag har sjuka mängde julskinka som jag kan tröstäta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0