Sonia, kalorier & Isolde

Väldigt innehållsrik helg denna veckan. Paul & jag har varit ute & shoppat mesta delen av tiden, vilket för oss till cirka 50% innebär att starta upp random konversationer med personer som vi bara stöter på lite så där. Trevligast hitintills, Eva - som sålde kaffemaskiner. Underligast - liten tant på Loblaws som var... eh, säregen men pratsam. Förutom att köpa på oss underligheter så som rökt havssalt & pasta som vi fick veva fram på egenhand så la jag cirkus $33 på en Sonia Rykiel a la H&M tröja. Mkt färgspäckad, mkt randig, mkt volanger. Paul såg skeptisk ut men jag älskade den. Sedan har jag provat ut nya kontaktlinser igen, som jag avskyr. Så det blir sexy TA i glasögon i fortsättningen. Hostade också upp för en ny fancy våg. Mojängen skjuter en ström genom kroppen & avläser på så sätt:

 

1) Din vikt

2) Mängden ben i din kropp

3) & vätskebalans

4) samt kroppsfett, mkt sorgligt

5) de få muskler som finns där samt hur mkt du får äta per dag

 

Alltså. SÅ deprimerande. Jag bara surade ihop totalt efter första invägningen. Ska våghelvetet vara så otrevlig kan den gott ligga i en låda fram tills nästa millennium. Inledde omgående projekt beach 2010. Endast avbruten av denna kvällen. Isolde kom nämligen över, vilket TVUNGET innebar vin. Can't disappoint her.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0