Prince of Persia...

Förresten. Regnar det någon dag hemma i Sverige & allt känns lite trist - gå & se Prince of Persia. Inte en film som förändrar ens värld så där, men rätt underhållande. Två timmar som faktiskt känns rätt oki rakt igenom - vilket kanske inte låter som så där jättebra beröm, men tänk hur många filmer idag som bara känns ALLDELES för långa. Jag som aldrig en sett åt Jake Gyllenhaal tyckte till & med att han var rätt trevlig att titta på emellanåt (det är alltså något med mörkt, lite halvlångt hår - disclaimer här, Pauls är inte oki utan bara för långt - skitiga uniformer & svärd). Anyway, den var helt klart sevärd till skillnad mot Clash of the Titans. Sedan fick jag mig ju en lite tankeställare vad gäller kajal - tydligen är det innesminket för personer som aspirerar på världsherravällde & allomfattande ondska. So, nu ska jag ha det i åtanke nästa gång jag sminkar mig för att gå ut. Ingen kajal = fin flicka, kajal = aspirant på att ta över världen om det så innebär slutet för planeten.

Kommentarer
Postat av: Jo

Hmm, ang kajalen tror jag nog att det väl mest är på en man. Har sett kajal på många kvinnor utan risk för världen. Kan kanske konstatera att män helt enkelt inte klarar av att bära upp det... De är helt enkelt det svagare könet =)

2010-07-01 @ 18:17:17
Postat av: Ida

Oooo, du kan nog vara något på spåret där Josefin. Så den generella regeln skall kanske omformuleras till "bli aldrig ihop med någon som sportar kajal". :)

2010-07-01 @ 19:20:05
Postat av: Jo

Precis! För om man blir det är risken att bli indragen i en världsomfattande diktator-konspiration överhängande, o det vill man ju inte... eller? Kan ju tänka sig att få titeln Queen of the World, fast ser man på historien (riktig som fiktion) har det ju inte gått så bra för de som försökt så jag håller mig nog borta från kajalmännen =)

2010-07-03 @ 18:42:28
Postat av: Ida

Bra tänkt Jo. Annars kanske du slutar upp som Anna Chapman! :)

2010-07-04 @ 16:04:16
Postat av: Jo

O det vill man ju liksom inte =)

2010-07-04 @ 20:01:57
Postat av: Ida

Nej, isoleringsceller känns som en bra grej att undvika så där överlag. Sedan är det ju ganska trevligt om ens facebook-bilder inte pumpas ut till alla nyhetsredaktioner... :)

2010-07-05 @ 15:37:11
Postat av: Jo

Haha! Facebook-bilder kan ju vara värre än passfotona, som var så poppis i kvällspressen förr, beroende på hur ondskefulla ens polare är i besluten om vilka bilder de lägger upp. O om man hänger med folk som vill ta över världen är nog risken ganska stor att partybilden där man ligger i sina egna... hamnar på förstasidan = INTE BRA! Helt klart värre än isoleringscell =D

2010-07-05 @ 20:04:53
Postat av: Ida

Hm... Jag tror att bilden på mig i blå ansiktsmask hade underminerat VARJE försökt till att ens ta över Belgien eller något annat putteland. Min passbild däremot... Paul tycker att jag ser ut som Mia Farrow i Rosamarys Baby - med en sån bild kan man nog åtminstonde lägga beslag på Europa!

2010-07-05 @ 22:00:05
Postat av: Jo

Hahaha! Vill inte ens tänka på alla möjliga bilder som skulle kunna komma till användning, fast risken är ju att de förmodligen kommer att användas emot mig vid eventuell utpressning... Nej, world domination lämnar jag till andra =)

2010-07-06 @ 18:02:15
Postat av: Ida

Men jag har inga hemska bilder på dig Jo - bara vackra bilder som blivit ännu finare med lite Photoshop retouch från min sida! :D

2010-07-07 @ 13:35:10
Postat av: Jo

Plastic Fantastic! Nej, tror faktiskt inte att jag vill att den bilden ska figurera i pressen, varken i ursprunglig eller retouchad version =)

2010-07-11 @ 14:43:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0