Hata G20!

Jaha! Här har jag väntat i veckor på att få tillbaka mina $1000 som jag ligger ute med för Italien (av någon urbota dum anledning tillåter inte UofT att ens handledare lägger ut, så det får man stå för själv) & så idag får jag ÄNTLIGEN checken! Åh så lycklig jag blev! Äntligen skulle jag få lite pengar att röra mig med igen - perfekt timing så här dagen innan Pauls födelsedag. Innebar ju att jag faktiskt skulle kunna gå ned på stan & köpa lite små "kringpresenter" så att han inte bara får ett "Grattis & förresten ska vi åka upp till Kiruna & klättra Sveriges högsta berg". Så jag skuttade ned till China Town - glad som en liten lärka. Bara för att mötas av igenbommade banker. G20. Just nu kan det där jävlat mötet bara gå & dö. Vet ni hur svårt det är att finna vettiga prylar när ens samlade förmögenhet uppgår till $20?! Mycket besviken Idah där. Köpte i vart fall på mig chop sticks i fint trä från en liten kina-affär samt ett USB-minne som jag sedan laddade upp ett litet "hit ska vi resa" bildspel på. Efter det hade jag kvar $3.08 men då kände jag att det fick vara nog med fattigförnedring & åkte hem. Imorgon hoppas jag på två saker: 1) att jag kan hitta en bank med tillhörande bankpersonal 2) att UofT också känner för att betala ut min lön i tid. Nu ska jag dricka te & tycka synd om mig själv.

Kommentarer
Postat av: Jo

Gratta Paul! =)

2010-06-24 @ 11:00:11
Postat av: Ida

Paul tackar & hälsar med massa kramar! :)

2010-06-24 @ 16:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0