Katt bland hermeliner...

Fick en check på cirkus $85 häromdagen, vilket alltså innebär att en bank var tvungen att besökas å det snaraste (checkar måste inlösas bums, annars glömmer jag dem). Så idag pep jag ned till Chinatown efter lunchen. Första gången som jag var inne på min bank-kedja (TD) där nere. Det hela var lite märkligt. Alla som jobbade där var kineser, alla som stod i kö var kineser, alla människor på TDs reklamposters var kineser, all text på väggarna var på kinesiska. Det enda som inte var skrivet med små spretiga tecken var en skyllt som förkunnade att bankens öppentider är begränsade under G20-mötet som sker i nästa vecka. Väl framme vid disken ändrades dock det, en liten kinesisk gubbe kom springandes med en utprintad kinesisk version & bytte bort den tidigare upplagan. Kände mig ju så där lagom malplacerad...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0