P1s sommarvärdar...

Har gått runt & smålängtat tills att P1 skulle släppa namnet på årets sommarvärdar. Blir väl en sån där supersvensk grej som blir bättre ju längre man bott utomlands... Anyway, kikade igenom listan & kunde lite dystert konstatera att merparten av namnen inte direkt sa mig något. Sure, det fanns små beskrivningar efter dem - men efter det femtiotredje "artist, låtskrivare" & hundrationde "konstnär" kände jag mig mest bara trött. Ett par namn ska jag dock lägga på minnet, närmare bestämt de personer jag känner en genuin nyfikenhet för:

 

Per Holknekt

Anneli Alhanko

Mats Sundin (bara måste eftersom han var Torontos stora hjälte under så lång tid)

Natasha Illum Berg - professionell storviltsjägare (HUR häftig är inte den titeln?) 
Annika Östberg (även om jag nog tycker att de kunnat vänta tills hon var ute ur fängelset)
Annika Linde - statsepidemiolog, professor (kvinna, professor & intressant ämne)

 

Allra mest ser jag dock fram emot att lyssna på Per Morberg. På något vänster har denne man lyckats krypa in i kategorin "Personer som lillebror & jag har ett crush på". Han ligger naturligtvis inte i närheten av Arne Weise eller Ernst, men bra högt ändå på denna mycket begränsade lista. Sen fanns det ju riktiga bottennapp också, hon konstfackstudenten tänker jag exempelvis INTE lyssna på. Makalöst idiotisk människa som jag inte anser behöva någon medial uppmärksamhet (eller uppmuntran) över huvud taget.

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0