A very fine Friday...

Idag strålar solen här i Toronto & jag känner att jag är tillbaka på banan igen. Har haft en rätt kass vecka så det känns ju trevligt att den styr upp sig så här fram till helgen. Vändpunkten kom redan igår då Paul kom & plockade upp mig för en lite överraskningsdate - sånt blir man glad för! For först till en trevlig liten restaurang där jag åt struts (mkt gott, ska ätas medium rare enligt moi) & sedan blev det Up in the Air med George Clooney. Tror att jag lägger ned alla hans filmer efter detta. För sure, den var stundtals riktigt bra - men så slutade den så där TOTALT otillfredsställande att man bara satt där & väntade på att det skulle hända något mer. Fast det gjorde det naturligtvis inte = mycket frustrerande. Åkte hem, spelade yatzy & vaknade upp till denna dagen - strålande solsken & vår! Har fixat runt lite i huset & lagade forell till lunch eftersom Marie (hon som bodde här innan) är över på tillfälligt besök från Sverige. Hade mkt trevligt & Mammut fick massa beröm. Gud vad jag sög i mig glatt trots att jag inte direkt kan ta någon förtjänst för det. :) Nu är planen att städa undan i köket, knata iväg & klippa håret samt preppa lite inför kvällens begivenhet, grannfest på gatan. Ska bli lite spännande att träffa grannar "på riktigt" för första gången!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0