Att muta studenter...

Sista dagen för mina studenter att prestera - stora redovisningsdagen med andra ord! Eftersom de små liven suger så väntar jag mig inga stordåd. Dessvärre brukar kassa presentationer resultera i apsura studenter, inte lär det hellre bli bättre av att de kommer att få tillbaka sin tenta (oh så värde de var) samt att Andrew (deras professor som de inte gillar) kommer att närvara. So, moi tänker vara lite strategiskt smart & bjuda på kaka. Svensk kladdkaka - fast lyxvariant med smält choklad i.

 

Nu undrar ni kanske hur kladdkaka kan vara svenskt - men det är det! Den är ju platt! Inget här i nordamerika är platt, de buffar ju upp allt med typ 7 matskedar bakpulver. Så allt som är platt är svenskt. Tänk bara knäckebröd & pizza.


Kommentarer
Postat av: Jo

Åh, kan inte jag också få vara en av dina studenter? Jag suger jag med så jag skulle passa in perfekt =) (ge mig kakakakakaka!!!)

2010-03-26 @ 12:39:27
Postat av: Ida

Haha! Lilla chokladtrollet Josefin! Jag lovar att fixa någon form av chokladkaka till dig nästa gång vi ses. För jag antar att du kanske inte är så jättesugen på att återuppta dina geologstudier? :)

2010-03-26 @ 13:02:58
Postat av: Jo

Helt rätt, är mer sugen på chokladkaka än geologistudier =)

2010-03-26 @ 13:52:37
Postat av: Ida

Va! Men vad säger du Josefin?! Vill du inte ha lite mer Ronny undervisning, höra om märgelgravar & annat intressant? Eller varför inte en liten vårtripp ut till underbara Barsebäcks mosse - geologistudier när det är som bäst!

2010-03-26 @ 18:05:31
Postat av: Jo

Huvva!

2010-03-29 @ 11:09:42
Postat av: Ida

Joho Josefin, jag vet att du vill!

2010-03-29 @ 15:25:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0