Ginger ale, no wine...

Drog iväg till avskedsfesten för vår tidigare Svenska ambassadör igår, hon avslutar nämligen sin period här & då måste det naturligtvis bjudas på snittar & vimmel. Samt fri tillgång på vin. Moi tittade på glasen som sträcktes fram & hör sedan en främmande röst säga "Eh, har ni alkoholfria alternativ?" & så fick jag ett glas ginger ale i handen istället. Vilket i sig resulterade i massa frågor om varför jag inte drack. Eftersom det riktiga svaret lät för illa (dvs way too much på PDAC samt en galen fest i helgen som på riktigt involverade poolbad klockan fem på morgonen högst uppe i en skyskrapa samt hemgång vid 7) hostade jag fram något om klättring. Låter så mkt bättre! :) Sedan minglade jag runt bland kostymgubbarna från Eriksson & handelskammaren & kände mig så där lagom road. Cirkus en & en halv timme stod jag ut bland allt det gråa - sedan pep jag hem i det sista kvällsljuset. Som faktiskt fortfarande värmde, det finns hopp om våren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0