Regn...

Igår hade SWEA sin västkustfest (det är rätt svårt att få tag på "riktiga" räkor här eftersom det mest säljs tigerräkor, så västkustfesten är en viktig fest) & eftersom stället vi skulle hålla till på bara låg 45 min bort bestämde jag mig för att gå. Så här såg jag ut innan jag lämnade huset.

 

Femton minuter senare låg håret inte fullt lika bra. Det regnade av BIBLISKA mått. Som om någon verkligen bestämt sig för att sätta på kranen på jäklar max. Det var ett sånt helsikes oväder att mitt lilla paraply enbart kändes patetiskt. Jag kände mig ungefär lika skyddad som en liten snigel framför ett lastbilsdäck. So, när jag väl kom fram blev det pappershandukstork inne i badrummet. Väldigt glamoröst. Å anda sidan. Det var ju faktiskt västkustfest, så jag väljer att se på min dyngsura duvblåa uppenbarelse som ett fasion statement. Jupp. Vi säger så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0