Huslig!

Känner mig helt lilla huset på prärien idag. Här ska bakas kakor, storhandlas, veckoplaneras, gå på The Royal Agricultural Fair & titta på hästar (ie. drömma om den dagen jag kan ha ett litet hus med katt & hund & horsie!). Dessutom ska jag dra igång projekt KREATIV & sätta ihop en stor tavla om svensk mat inför julmarknaden. Målet är att förklara koncept som "lussebullar" & "gravlaxsås" på ett pedagogiskt/lättfattligt sätt för lokalbefolkningen. What else... jo & så ska jag laga riktig söndagsstek med alla tillbehör som jag kan komma på, dricka lite pumpaöl medan jag städar huset & så kanske, kanske, testa en eggnog latte på Starbucks.

Uppdatering: Vi sparade The Royal Fair till nästa helg & fokuserade på huset istället. Liiite pågrund av att jag för den umptifjärde gången i ordningen lyckades klogga igen avloppet till 0% genomförsel av vatten... Måste jobba på att försöka bli lite bättre på att undvika det i fortsättningen. I vilket fall var det himla skönt att vara hemma, huset är renare än någon av oss kan minnas & Paul har en jätteladdning "Ginger and butterscotch" kakor att arbeta sig igenom. Det samma gäller för vår stek, snacka om att tvinga sig att slita sig igenom eländet... Inte nöjd med resultatet, så nu är mitt nya projekt att lära mig att laga stek som inte är älgkött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0