Måndag & seriös diskussion...

Hepp, back from pumpaplock, St. Lawrence market, mustiga höstgrytor, galen skoshopping (um, jag råkade kanske löpa lite amok där... tre par blev det - men det var outlet & galet billigt), trevlig middag hos Victoria & Fredrik, hemma pyssel & myspys. Det har varit en på alla sätt fantastisk helg. Enda lilla smolket är att Megha skickade ett lååångt facebook-mail där hon förklarade att hon tyckte att jag inte var en särskilt god vän eftersom jag inte svarat på ett sms hon skickat på fredagen när hon var nere. Hela mailet var utformat i andan "jag måste få uttrycka mina känslor för det är viktigt att ha en rak dialog", men herregud - måste folk ventilera varenda liten del av sitt känslospektrum? Vad hände med att bita ihop & inse att saker & ting inte alltid är värt att dra upp? Att bara tiga igenom något & gå vidare med sitt liv? Min mobil var satt på ljudlös, jag & Paul hade en dag BARA för oss själva på lördagen - jag såg aldrig hennes sms. Blev bara trött. Jag är ju faktiskt inte någon 24-timmars hjälplinje... So, ikväll ska vi ses för middag & prata om detta. Det ska ju bli intressant. Mänskliga relationer, kanske det mest komplicerade som finns. Man blir alltid överraskad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0