Mer FETT - mer OLJA!

Mötte ju upp för svenskmiddag igår & hade faktiskt riktigt trevligt. Faktiskt för att de befinner sig på en helt annan plats i livet än vad jag gör, det blir ju lätt lite knepigt då - men igår var det nemas problemas. Vad som däremot inte var lika friktionsfritt var restaurangens inställning till fett. Är alltid lite försiktigt när det kommer till Italienska restauranger, så jag beställde lax med spenatsallad. Ska ju liksom inte gå att få det så värst fel tycker jag. Men jag lovar, de måste ha öst på en halv deciliter olja över salladen. Den DRÖP. Gud så osmakligt. Åt min lax, försökte fiska upp & dränera spenaten mot tallrikskanten, men gav upp. Känns ju inte så classy att sitta & avfetta maten på en restaurang - inte direkt Silvia manér. Efter maten beställde alla andra kaffe, som de inte kunde få med skim, 1% eller ens 2% mjölk. Nope, det var bara 3.25% som gällde. Jag beslutade mig för en kopp te & trodde väl lite så där naivt att den skulle komma med mjölk. Icke då. 18% grädde. Vem häller grädde i sitt te? Det gör ju inte ens bönderna på Irland, & de äter vad sjutton som helst! Oki, jag begriper att alla inte är lika spartanska i sin fettkonsumption - men borde inte en restaurang vara lite mer flexibel när det gäller sina kunder? Se till att det åtminstonde finns ett annat mjölkalternativ & kanske förse en med lite dressing vid sidan av istället för att skapa spenatinfuserad oljesoppa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0